Man lever bara en gång... kanske

 
Smakprov ur "Brf Ensamheten" (av Linda Spåman), pt. I & pt. II

Tryckte play i livet och pausade allt annat. Förra helgen åt jag indiskt och drack redigt med vin, spontanåkte till min framtida hemstad och festade på spårvagnarna till svartklubben. Denna veckan har jag varit "praktikant" på Dômen konstskola, pysslat á la Alice i Underlandet inför vår(ens) fest, bytt älsklingsfärg för vad som känns som hundrade gången detta året och gillar numera en blandning av orange och gul väldigt mycket (har tidigare varit insnöad på ljust lila och brun), gjort våfflor klockan två på natten i Kosmoskollektivet, ätit vegansk trerättersmiddag ute på vischan, spelat Trivial Pursuit och vunnit storslaget pga min kompanjons fantastiska historiakunskaper och min förmåga att räkna upp medlemmarna i ringens brödraskap trots att jag aldrig lyckats kolla på Sagan om ringen utan att somna, samt målat med vattenfärger för första gången på ASLÄNGe. Bland annat. Nu ska jag lägga en ansiktsmask och ta mig ett välförtjänt bad och "fira" in söndagen som redan är här. Nästa vecka kommer också bli GREAT, men mer om det längre fram. 

Livet | |
Upp