55 saker

10 saker jag tycker om
Avokado, katter, att rita, bohemisk inredning (framför allt porslinselefanter och orientaliska mattor), sommaren och livet man lever då, gamla vackra böcker, bra musik (gärna live), gröna växter, meloner och frukt i allmänhet, och att umgås med underbara och kärleksfulla människor.

9 saker jag tycker mindre om
Dryga människor, regn och oväder, vinter, kyla, huvud/mensvärk, orättvisorna i världen, när saker krånglar (typ elektronik), att det slängs så mycket mat från butiker som inte alls är dålig egentligen, och tunga väskor. 

8 saker jag vill göra i framtiden
Lära mig japanska + åka till Japan, bo i Göteborg men också flytta runt till olika delar av Sverige, resa massvis, träffa elefanter, tatuera mig, göra musik och bli en världskänd artist, driva ett café, åka till Indien och fota Taj Mahal. 

7 favoritmaträtter/drycker
Latte Macchiato, pizza, avokadosushi, alla olika sorter av melon (som sagt), färska jordgubbar eller blåbär, nudlar med vegetarisk krydda, te. 

6 saker jag är rädd för
Att "slösa" bort livet, djup depression, att allt man äger och har ska förstöras i en brand, höga höjder, mängder med blod (får mig svimfärdig så det räknar jag som rädsla) och att förlora människor jag älskar. 

5 saker jag ser fram emot
Långsiktigt: Emmabodafestivalen & Way Out West 2015, sommaren, att bo i Göteborg med mina vänner (nedan: min bästa vän William sommaren 2014)

Kortsiktigt: Helgen, och att gå och lägga mig i min sköna säng

4 ord som beskriver mig
Social, drömmare, artistisk och noggrann. 

3 bra låtar (snarare 3 bra artister)
Allt av Movement, framför allt 5:57 och Ivory. Joel Mull - Wind it up, Klangfarben, Pale Reich och Running. Och Majid Jordan med Forever

2 bra serier
Orange Is the New Black och Sailor Moon.

1 bra köp  
Rent allmänt - billiga kläder på second hand, har alldeles för många bra fynd i min garderob. 

Hittade listan hos theskyunderthesea.blogg.se
Fotografi, Jag | |
#1 - - Elin:

Kul att läsa! :) Åh, Sailor Moon, nostalgi!

Upp